Saturday, November 3, 2007

Net Start-Up: Primele inscrieri

Primele inscrieri in concursul Net Start-Up au venit de la Tree Works si Oricum. Detalii despre ele vor fi postate pe site in curand. Mai avem o noutate care vine de la Vlad Stan, managerul Vodanet, care va oferi o campanie de 5.000 de euro pe site-urile sale pentru un proiect de la NetStartUp ales de el. In plus, ii va acorda celui ales de el patru intalniri de cate 2 ore in care sa vorbeasca despre viziune, strategie, marketing si finantare.

Stan: "Nu voi mai cumpara niciodata un site"

Cum apreciezi evolutia Internetului in 2007?
Internetul si-a schimbat semnificativ traiectoria in 2007. El devine al userilor si nu al publisherilor.

Pentru mine, anul 2007 a fost revelator. M-am reinventat, practic, pentru ca am inteles ca datorita norocului sunt astazi in pozitia in care sunt. Am inteles ca noi, cei din primul val, nu avem nimic special fata de cei din urmatoarele valuri, ba dimpotriva suntem ceva mai slab pregatiti. Suntem aici doar pentru ca am avut norocul sa fim la locul potrivit in momentul potrivit.

Din ce zona a venit surpriza acestui an?
Procesul cel mai interesant pe care l-am observat anul acesta e mai degraba unul natural si nu o surpriza. Inteligenta devine mai importanta decat banii. Inainte auzeam multi antreprenori spunand: ”Am idei, dar nu am bani sa le pun in practica”. De curand, am inceput sa aud spunandu-se: “Am bani, dar nu stiu in ce sa-i investesc”. Cred ca e vorba de un fenomen natural pentru ca daca stam sa ne gindim, intelgenta este cea care a creat banii pana la urma, si nu invers.

Ce crezi ca lipseste cel mai mult Internetului de la noi?
Curajul. Sunt foarte multi oameni entuziasti, extrem de inteligenti, bine pregatiti, cu viziune, cu credinta, dar carora le lipseste curajul de a-si pune ideile in practica.

Dati-va dreptul sa gresiti (va spune unul care a facut-o de foarte multe ori), actionati imediat. Folositi in favoarea voastra conjuctura actuala si veti deveni cu siguranta lideri in internet.

Mai e loc pentru antreprenori online?
Cred ca Val a avut dreptate cand a spus ca este posibil ca in doi ani, jucatorii mari de azi sa nu mai existe. Nu e suficient sa ai noroc si nici sa copiezi idei de afara, asa cum am facut noi. E nevoie de creativitate, de inteligenta si de dedicare. Nu trebuie sa traiesti pentru un proiect, ci sa fii in stare sa mori pentru el.

Eu sunt dispus sa ajut cu sfaturi, experiente si directionari catre surse de finantare pe oricine are o initiativa online buna. Daca identificam sinergii, valori si principii comune, putem deveni chiar parteneri.

Vezi si alte achizitii pe piata locala?
Da, cred ca vor veni din ce in ce mai multi investitori in internetul romanesc. Cred ca Vodanet a fost prima companie din Romania care a vandut actiuni catre un fond de investitii, cu aproape trei ani in urma. Discutam atunci de cateva sute de mii de dolari. Tranzactiile de anul acesta cu Neogen si Ejobs au ridicat mult stacheta. Preturile vor creste in continuare.

Vor deveni media traditionale si mai puternice online (USM si MPI avanseaza rapid, dar si ceilalti vor mai mult...)?
Pe termen lung nu as vrea sa fiu in locul lor. Am un prieten care mi-a spus foarte simpatic acum cateva zile: “TV-ul va fi un serviciu al internetului”. Afirmatia este valabila pentru toate celelalte canale media traditionale. Vor deveni servicii online si e posibil ca la un moment dat sa fie nesemnificative.

Care crezi ca ar trebui sa fie focusul actual al playerilor online?
Sa se reinventeze. Daca nu o vor face, vor disparea.

Se vorbeste din ce in ce mai mult de publicitate pe bloguri... Cum vezi tu dezvoltarea blogosferei din acest punct de vedere?
80% din informatia pe care o primesc zilnic este de pe bloguri. E o chestiune de timp pana cand pentru majoritatea oamenilor va fi la fel. Modul de promovare va fi cu siguranta diferit in viitor. Modelul de astazi nu aduce valoare maxima. Publicitatea pe bloguri este mai eficienta decat in celelate medii, dar consider ca deocamdata nu a ajuns nici la 5% din potentialul ei adevarat. Pe termen mediu, prin servicii de tip adsense, dar cu o audienta buna si bine segmentata, vor veni curand multe solicitari din partea clientilor. Recomand oricui sa isi faca un blog.

Daca ar fi sa cumperi maine un site, care ar fi acela?
Nu voi mai cumpara niciodata un site. Le las altora placerea asta.

Completeaza spatiul liber: Anul 2008 va fi anul ..inovatiei... pe Internetul romanesc

Asa cum am mai spus, nu mai poti avea succes copiind yahoo.com, asa cum am avut noi. Asta e bine, pentru ca doar inovand se poate aduce valoare. Sa castigi bani nu e totul, trebuie sa dai si valoare tranzactiei. Altfel ajungem globberi cu totii.

Vlad Stan este Managing Director la Vodanet

Friday, November 2, 2007

Nicoara: "Avem bugete in crestere si 8-9 milioane nete"

Cum apreciezi evolutia Internetului in 2007?
Primul an de inceput al normalizarii, avem iIAB care a setat/ implementat standardele in materie de bannere, avem studiul BRAT cu primele rezultate de trafic, avem atat "asezari" in jurul playerilor din piata (mai putine), cat si "cautari" (vezi schimbarile de la arbomedia/ vodanet/ imedia/ realitatea catavencu), avem bugete in crestere si 8-9 milioane nete in publicitatea online.

Din ce zona a venit surpriza acestui an?
Surpriza a venit de la Tiger si cele doua intrari in Neogen/ BestJobs si eJobs, plus (pentru multi) sumele platite pentru aceste intrari, sume ce seteaza un nivel in piata.

Ce crezi ca lipseste cel mai mult Internetului de la noi?
Cred ca incepem sa avem o problema de oameni (vezi recenta campanie /blog realizata de cateva companii din domeniu), plus investitiile inca la un nivel mic (toata lumea baga banii in imobiliare poate si pentru ca internetul nu e un domeniu usor).

Mai e loc pentru antreprenori online?
Da, clar, exista loc pe toate segmentele pentru antreprenori si aici iti dau doua exemple de succes, Trilulilu.ro si Metropotam.ro, ambele cu 1-2 ani vechime.

Vezi si alte achizitii pe piata locala?
Dap, dar nu la un nivel mare, vor fi incercari de consolidari pe anumite domenii. Daca vor fi tranzactii majore, atunci acestea pot veni din zona NCH.

Vor deveni media traditionale si mai puternice online (USM si MPI avanseaza rapid, dar si ceilalti vor mai mult...)?
Cu siguranta, iar pe langa MPI si USM as adauga Sanoma (care tace si face), ProTV si Realitatea/ Catavencu.

Care crezi ca ar trebui sa fie focusul actual al playerilor online?
Consolidarea pozitiilor actuale

Se vorbeste din ce in ce mai mult de publicitate pe bloguri... Cum vezi tu dezvoltarea blogosferei din acest punct de vedere?
Exista deja bloguri inrolate in retele (vezi tolo.ro, vochin.ro sau blogsport in AdEvolution). Un posibil scenariu ar fi aparitia unei retele de bloguri care ulterior sa fie inglobata intr-un publisher sau adnetwork. Oricum blogurile sunt un alt vehicul media in zona de online, la fel ca orice alt site, nu trebuiesc privite separat.

Daca ar fi sa cumperi maine un site, care ar fi acela?
Sunt multe siteuri pe care le-as cumpara azi dar le pastrez pentru mine

Completeaza spatiul liber: Anul 2008 va fi anul ..dezvoltarii.. pe Internetul romanesc?

Orlando Nicoara este Managing Director la MediaPro Interactiv

Thursday, November 1, 2007

NetStart, concurs de idei si proiecte online si mobile

Bucuresti- 01 Noiembrie 2007: NetStart se doreste a fi prima competitie de idei si proiecte dedicata exclusiv Internetului si Mobile Internetului. Concursul va oferi atat sansa intalnirii intre pasionatii de acest domeniu si practicienii in Internet precum si oportunitatea interactiunii cu investitori interesati de implicarea in proiecte online.

NetStart va avea loc in cadrul evenimentului NetCamp, care se va desfasura pe data de 5 decembrie 2007 la hotel Howard Johnson din Bucuresti. Evenimentul este organizat de Evensys si este dedicat noilor strategii in dezvoltarea Internetului.

Proiectele trebuie sa vizeze teme care variaza de la Content Websites si User Generated Content Websites la Online Applications, Mobile Applications sau eCommerce Sites si vor contine, pe langa descrierea temei alese si a problemei care se doreste a fi solutionata, o prezentare a pietei careia i se adreseaza, precum si specificul proiectului si aplicabilitatea acestuia.Termenul limita de trimitere a proiectelor este 30 noiembrie. In urma preselectiei vor fi alese cinci proiecte castigatoare care vor beneficia de oportunitatea de a intra in contact cu investitori interesati sa se implice in proiecte online. De asemenea, castigatorii vor avea ocazia sa isi sustina aplicatiile in cadrul evenimentului NetCamp, pe 5 decembrie, intr-o sesiune speciala de 90 de minute. Prezentarile vor dura maxim 20 de minute.

Concursul se adreseaza atat proiectelor existente, care functioneaza deja in mediul online, precum si ideilor noi in curs de dezvoltare sau implementare.

“Avand in vedere importanta crescanda a Internetului in structurarea strategiilor de comunicare ale companiilor, practicienii in domeniu trebuie sa fie mereu la curent cu noutatile de pe piata. Internetul trebuie sa se dezvolte, nu doar ca numar de utilizatori dar si din punctul de vedere al numarului de website-uri de calitate. Acesta este motivul pentru care NetStart a fost creat: va oferi contextul potrivit pentru interactiunea dintre practicienii Internetului si Mobile Internetului si investitorii interesati de aceste noi oportunitati de dezvoltare”, spune Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys.

NetCamp asteapta participarea practicienilor locali si regionali din sfera Internetului, telecom, software, media sau advertising, precum si a celor interesati de oportunitatile de dezvoltare oferite de mediul online. Evenimentul va beneficia si de experienta lui Dragos Novac, antreprenor implicat in numeroase proiecte legate de Internet si Mobile Internet precum Metropotam, Fourhooks sau Urbee.

Vorbitorii invitati sa sustina prezentari in cadrul NetCamp sunt practicieni de renume in domeniul Internetului precum Rodrigo Sepulveda Schulz (Vpod.tv), Miel Van Opstal (Microsoft), Mihai Crasneanu (Grey Juice Lab) sau Nir Manor ( Onmax).

Pentru mai multe detalii legate de concurs puteti accesa site-ul www.netcamp.ro/netstart.php

DESPRE ORGANIZATORI:
Evensys este o companie cu experienta in organizarea de evenimente si meeting-uri corporate. Evensys ofera atat consultanta pentru organizarea de evenimente de business (conferinte, forumuri, trade-show-uri, workshop-uri, sesiuni de networking) sau de companie (conferinte de presa, mese rotunde etc), cat si implementarea solutiilor propuse. In plus, agentia ofera servicii de creatie si continut.

Evensys numara in portofoliul sau evenimente precum Marketing360 (450 de participanti), Marketing Innovation Forum (250 de participanti), BrandCamp (250 de participanti), Digital Marketing Forum (300 de participanti), PR Forum (250 de participanti), TAXEU Forum (250 de participanti), Idea Forum (300 de participanti), Toolbox| Shopper Marketing ( peste 300 de participanti), Masterplan 2007 ( peste 300 de participanti), Toolbox| Online Communication ( peste 150 de participanti) si este organizatorul primului club de networking destinat investitorilor in Real Estate - Real Estate Investors' Society (REIS) (200 de membri, Toolbox| Shopper Marketing (300 participanti), Masterplan 2007 (200 participanti).


CONTACT:
Evensys Consult
Andreea Hanganu
Europe House, Bd. Lascar Catargiu nr. 47-53, Et.2, Sector 1, Bucuresti
Tel: +40 (21) 313.22.12
Fax: +40 (21) 313.13.73

Wednesday, October 31, 2007

Voicu: "Ne-am impus pe piata intr-un timp foarte rapid"

Cum apreciezi evolutia Internetului in 2007?
Asistam evident la o batalie pentru captarea atentiei audientei (de catre advertiseri) si nicidecum pentru captarea audientei. In acest context este evident ca TV-ul a devenit superaglomerat.si ineficient la nivel de costuri si nu numai. Web-ul romanesc devine din ce in ce mai mult o alternativa serioasa la celelalte vehicule media.

Din ce zona a venit surpriza acestui an?
Nu vreau sa vorbesc despre AdEvolution foarte mult insa ne-am impus pe piata intr-un timp foarte rapid. Suntem antreprenori si singura companie de gen de pe piata care nu tine de vreun fond de investitii sau de vreun trust de media traditional, corporatist. Ne consideram desigur revelatia anului din punctul asta de vedere (fara falsa modestie).

Ce crezi ca lipseste cel mai mult Internetului de la noi?
Nu lipseste nimic. Avem „di tati”. Avem advertiseri care au inteles potentialul netului si-l folosesc in timp ce altii inca „dorm.” Avem site-uri de femei care apar ca ciupercile dupa ploaie.

Avem bloggeri care „vorbesc singuri” . Avem, ca pe vremea buticurilor in '90, publisheri web „mici de buzunar" care apar in fiecare saptamana si care habar n-au cu ce se mananca media sau publishingul online.

Mai e loc pentru antreprenori online?
Da. Intotdeana e loc pentru antreprenori curajosi si cu viziune. Dar nici asta nu e suficient ca sa reusesti.

Vezi si alte achizitii pe piata locala?
Nu vad nimic „serios” de vanzare in acest moment. Poate ma insel eu.

Vor deveni media traditionale si mai puternice online?
Nu cred. Avanseaza in ce sens? Eu nu mai vreau sa-l vad pe Tuca deloc – nu cred ca o sa-l caut online! Probabil ca in asentimentul meu sunt foarte multi internauti care s-au saturat de circul de la TV

Deci nu-i vad urmarind stirile de la ora 5 pe net, cand au atat de multe alte optiuni de infotainment si nu numai.

Care crezi ca ar trebui sa fie focusul actual al playerilor online?
Depinde de strategia fiecaruia.

Se vorbeste din ce in ce mai mult de publicitate pe bloguri... Cum vezi tu dezvoltarea blogosferei din acest punct de vedere?
Problema este ca 50% din blogeri sunt sub anonimat asa cum reiese si din studiul vostru. Probabil de asta publicitatea pe bloguri nu va lua amploare foarte mult in urmatorii 2 ani.

Nu stim cui se adreseaza mesajul publicitar? Din moment ce ½ din blogeri sunt anonimi audienta lor e si mai tare aruncata in anonimat.

Avem de-a face cu foarte multe mini-canale mici de tip mass-media „want to be” care forteaza un soi de audienta haotica pe o platforma de comunicare prea „personala”

Ca sa dai viata imaginii unui produs. Despre ce vorbim? Nu avem lideri de opinie atat de puternici care sa adune comunitati semnificative din punct de vedere media.

Exista cateva exceptii desigur..Tolo..etc..

Daca ar fi sa cumperi maine un site, care ar fi acela?
Chiar nu vad nici-un site din RO care sa-mi atraga atentia la modul serios. Siturile pe care le vedeti acum in „top” in 2 ani vor fi history.

Completeaza spatiul liber: Anul 2008 va fi anul ..Evolutiei.. pe Internetul romanesc?

Val Voicu este Managing Director la AdEvolution

Tuesday, October 30, 2007

Fusu: "Piata achizitiilor s-a cam blocat"

Cum apreciezi evolutia Internetului in 2007?
Cred ca 2007 e anul in care jucatorii vechi de online (daca se pot numi vechi firme care exista de 6-7 ani) s-au maturizat si definit ariile de acoperire (neogen, netbridge, ejobs cred ca au ramas 'in carti' la varful ierarhiei), iar firmele traditionale de media au inceput sa aiba rezultate bune pe online si au inceput sa apara jucatori noi si interesanti.

Ce crezi ca lipseste cel mai mult Internetului de la noi?
Talentele..

Mai e loc pentru antreprenori online?
Da, cred ca se mai pot incepe foarte multe lucruri. Resursele financiare nu sint atat de limitate pe cat se pare - cele umane sint. Eu as fi incantat sa investesc in proiecte interesante la inceput de drum, banuiesc ca sint si altii..

Vezi si alte achizitii pe piata locala?
Piata achizitiilor s-a cam blocat din cauza preturilor mari solicitate de antrepreenori, deci nu prea vad achizitii anul acesta. Pe termen lung, insa, este logic ca unii jucatori sa creasca prin achizitii, deci probabil ca acestea vor fi reluate.

Vor deveni media traditionale si mai puternice online?
Da, in Romania media traditionale au invatat destul de rapid 'lectia'.

Care crezi ca ar trebui sa fie focusul actual al playerilor online?
Sa faca bani :)

Se vorbeste din ce in ce mai mult de publicitate pe bloguri. Cum vezi tu dezvoltarea blogosferei din acest punct de vedere?
Eu nu fac diferenta intre diferite media in functie de platforma tehnologica folosita.. blogurile si site-urile sint acelasi lucru, deci vor urma acelasi scenariu.

Daca ar fi sa cumperi maine un site, care ar fi acela?
Raspunsul depinde de prea multi factori, de exemplu pretul. Daca pretul n-ar fi o problema, as cumpara Google ;)

Completeaza spatiul liber: Anul 2008 va fi anul ..Neogen.. pe Internetul romanesc.

Calin Fusu este Managing Director la Neogen

NetCamp anunta noile strategii in dezvoltarea Internetului

Bucuresti, 30 Octombrie 2007 - Mediul actual de business se confrunta din ce in ce mai mult cu provocarile lansate de dezvoltarea Internetului si impactul pe care acesta il are asupra strategiilor de pozitionare pe piata a companiilor. Avem in fata multiple posibilitati pentru dezvoltarea afacerilor, insa in acelasi timp trebuie sa fim deschisi la idei noi, concepte creative si abordari inovative, care sa indrume companiile pe drumul cel bun in ceea ce priveste politica de dezvoltare.

In acest sens, Evensys organizeaza NetCamp, primul eveniment dedicat noilor strategii in dezvoltarea Internetului. Evenimentul va avea loc pe data de 5 decembrie 2007 la Hotel Howard Johnson din Bucuresti.

NetCamp isi propune sa raspunda la intrebarile pe care practicienii in domeniu le au privitor la noile oportunitati deschise de Internet. Evenimentul asteapta participarea practicienilor locali si regionali din sfera Internetului, telecom, software, media sau advertising, precum si a celor interesati de oportunitatile de dezvoltare oferite de mediul online.

NetCamp va beneficia si de experienta lui Dragos Novac, antreprenor implicat in numeroase proiecte legate de Internet si Mobile Internet precum Metropotam, Fourhooks sau Urbee.

'Internetul in Romania a trecut rapid de la nivelul abstract si exotic la o prezenta obisnuita in viata noastra sau la un mediu obligatoriu de considerat al oamenilor de decizie. Aceasta evolutie se reflecta in noi obiceiuri de accesare a informatiilor, in mult mai multe moduri de comunicare sau socializare intre oameni sau chiar in noi oportunitati de afaceri. Netcamp isi propune sa discute despre toate aceste lucruri cu invitati de marca intr-un context local', spune Dragos Novac, antreprenor online.

Vorbitorii invitati sa sustina prezentari in cadrul Netcamp sunt practicieni de renume in domeniul Internetului precum Rodrigo Sepulveda Schulz (Vpod.tv), Miel Van Opstal (Microsoft), Mihai Crasneanu (Grey Juice Lab) sau Nir Manor ( Onmax).

“Nu cred ca mai este nevoie sa vorbim despre cresterea Internetului in Romania. Creste. Nu vrem sa vorbim despre penetrarea Internetului in tara si numarul de utilizatori, sa estimam bugete online sau sa ne comparam la cifre cu tarile din jur. Vrem insa sa vorbim despre continut si aplicatii, despre idei si modele de succes, despre cum se integreaza comunitatea locala in peisajul european si nu in ultimul rand despre directia in care Internetul (fara granite, fara tari sau apartenenta de orice fel) se indreapta”, spune Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys.

In cadrul Netcamp va fi organizat si NetStart, primul concurs de idei si proiecte dedicate exclusiv Internetului si Mobile Internetului. Proiectele trebuie sa abordeze teme precum Content Websites, Online Applications, Mobile Applications, User Generated Content Websites sau eCommerce Sites si trebuie trimise pana pe data de 30 noiembrie.

Pentru mai multe detalii legate de evenimentul NetCamp precum si despre concursul NetStart puteti accesa site-ul www.netcamp.ro.


DESPRE ORGANIZATORI:
Evensys este o companie cu experienta in organizarea de evenimente si meeting-uri corporate. Evensys ofera atat consultanta pentru organizarea de evenimente de business (conferinte, forumuri, trade-show-uri, workshop-uri, sesiuni de networking) sau de companie (conferinte de presa, mese rotunde etc), cat si implementarea solutiilor propuse. In plus, agentia ofera servicii de creatie si continut.

Evensys numara in portofoliul sau evenimente precum Marketing360 (450 de participanti), Marketing Innovation Forum (250 de participanti), BrandCamp (250 de participanti), Digital Marketing Forum (300 de participanti), PR Forum (250 de participanti), TAXEU Forum (250 de participanti), Idea Forum (300 de participanti), Toolbox| Shopper Marketing ( peste 300 de participanti), Masterplan 2007 ( peste 300 de participanti), Toolbox| Online Communication ( peste 150 de participanti) si este organizatorul primului club de networking destinat investitorilor in Real Estate - Real Estate Investors' Society (REIS) (200 de membri, Toolbox| Shopper Marketing (300 participanti), Masterplan 2007 (200 participanti).


CONTACT:
Evensys Consult
Andreea Hanganu
Europe House, Bd. Lascar Catargiu nr. 47-53, Et.2, Sector 1, Bucuresti
Tel: +40 (21) 313.22.12
Fax: +40 (21) 313.13.73

Sunday, October 28, 2007

Ne vedem la NetCamp

Nu cred ca mai este nevoie sa vorbim despre cresterea Internetului in Romania. Creste. Nu vrem sa vorbim despre penetrarea Internetului in tara si numarul de utilizatori, sa estimam bugete online sau sa ne comparam la cifre cu tarile din jur.

Vrem insa sa vorbim despre continut si aplicatii, despre idei si modele de succes, despre cum se integreaza comunitatea locala in peisajul european si nu in ultimul rand despre directia in care Internetul (fara granite, fara tari sau apartenenta de orice fel) se indreapta.

Ne vedem asadar pe 5 decembrie la NetCamp!