Cum apreciezi evolutia Internetului in 2007?
Asistam evident la o batalie pentru captarea atentiei audientei (de catre advertiseri) si nicidecum pentru captarea audientei. In acest context este evident ca TV-ul a devenit superaglomerat.si ineficient la nivel de costuri si nu numai. Web-ul romanesc devine din ce in ce mai mult o alternativa serioasa la celelalte vehicule media.
Din ce zona a venit surpriza acestui an?
Nu vreau sa vorbesc despre AdEvolution foarte mult insa ne-am impus pe piata intr-un timp foarte rapid. Suntem antreprenori si singura companie de gen de pe piata care nu tine de vreun fond de investitii sau de vreun trust de media traditional, corporatist. Ne consideram desigur revelatia anului din punctul asta de vedere (fara falsa modestie).
Ce crezi ca lipseste cel mai mult Internetului de la noi?
Nu lipseste nimic. Avem „di tati”. Avem advertiseri care au inteles potentialul netului si-l folosesc in timp ce altii inca „dorm.” Avem site-uri de femei care apar ca ciupercile dupa ploaie.
Avem bloggeri care „vorbesc singuri” . Avem, ca pe vremea buticurilor in '90, publisheri web „mici de buzunar" care apar in fiecare saptamana si care habar n-au cu ce se mananca media sau publishingul online.
Mai e loc pentru antreprenori online?
Da. Intotdeana e loc pentru antreprenori curajosi si cu viziune. Dar nici asta nu e suficient ca sa reusesti.
Vezi si alte achizitii pe piata locala?
Nu vad nimic „serios” de vanzare in acest moment. Poate ma insel eu.
Vor deveni media traditionale si mai puternice online?
Nu cred. Avanseaza in ce sens? Eu nu mai vreau sa-l vad pe Tuca deloc – nu cred ca o sa-l caut online! Probabil ca in asentimentul meu sunt foarte multi internauti care s-au saturat de circul de la TV
Deci nu-i vad urmarind stirile de la ora 5 pe net, cand au atat de multe alte optiuni de infotainment si nu numai.
Care crezi ca ar trebui sa fie focusul actual al playerilor online?
Depinde de strategia fiecaruia.
Se vorbeste din ce in ce mai mult de publicitate pe bloguri... Cum vezi tu dezvoltarea blogosferei din acest punct de vedere?
Problema este ca 50% din blogeri sunt sub anonimat asa cum reiese si din studiul vostru. Probabil de asta publicitatea pe bloguri nu va lua amploare foarte mult in urmatorii 2 ani.
Nu stim cui se adreseaza mesajul publicitar? Din moment ce ½ din blogeri sunt anonimi audienta lor e si mai tare aruncata in anonimat.
Avem de-a face cu foarte multe mini-canale mici de tip mass-media „want to be” care forteaza un soi de audienta haotica pe o platforma de comunicare prea „personala”
Ca sa dai viata imaginii unui produs. Despre ce vorbim? Nu avem lideri de opinie atat de puternici care sa adune comunitati semnificative din punct de vedere media.
Exista cateva exceptii desigur..Tolo..etc..
Daca ar fi sa cumperi maine un site, care ar fi acela?
Chiar nu vad nici-un site din RO care sa-mi atraga atentia la modul serios. Siturile pe care le vedeti acum in „top” in 2 ani vor fi history.
Completeaza spatiul liber: Anul 2008 va fi anul ..Evolutiei.. pe Internetul romanesc?
Val Voicu este Managing Director la AdEvolution
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Foarte la obiect raspunsurile. De acord cu "vorbitul singur pe blog". Si iarasi de acord cu aptul ca unii clienti de publicitiate online s-au trezit, dar multi inca mai dorm.
Doi da un exemplu din domeniul meu, al dezvoltarilor imobiliare (ansambluri rezidentiale).
In domeniul rezidential (va) incepe o concurenta feroce, dar cu toate cestea mai putin de 30% din proeictele rezidentiale sunt promovate pe net. In schimb in outdoor se sparg zeci, sute de mii Euro pe an pentru un proiect.
Oricum e mai bine decat in 2005 cand am inceput eu cu siturile, cand abia existau vreo opt-zece situri web de developeri/ proiecte rezidentiale...
Alexandru Suciu
rezidentiAlex.weblog.ro
Post a Comment